attestering smartdok utskrifts

Våra användare kommer nu få fler möjligheter till att skräddarsy utskriften på attesteringssidorna.

Vi har gjort utskriftsläget på attesteringssidorna i SmartDok mer flexibelt – skräddarsy innehållet

Jobbar du med att attestera timmar för ditt företag, och skapar PDF:er eller utskrifter av rapporterna? Vi har nu uppdaterat PDF- och utskriftsmöjligheterna från attesteringssidorna, och ger dig nu en mer flexibel lösning. Lanseras 4 december.

Utskrifter från attesteringssidorna i SmartDok har stundtals fungerat mindre bra med en blandning av oönskat tomrum (blanka sidor) och dåligt utrymme på själva registreringslinjen. Detta beror på att vår utskriftsfunktion fortsatt måste anpassas efter de olika webbläsarna våra kunder använder. Till följd av detta har vi nu gjort en uppdatering i form av att Skriv ut-knappen är utbytt mot en “Generera PDF-knapp”. Detta gör att du nu kan bestämma själv vilket innehåll du vill ha med på PDF:en. PFD-filen kan enkelt skrivas ut från PDF-visningen, och resultatet blir betydligt bättre.

Flexibel lösning

För att lösningen ska vara så flexibel som möjligt för våra användare är det nu möjligt att välja:

  1. Vilka kolumner som ska vara med i PDF:en/utskriften
  2. Om PDF:en/utskriften önskas i liggande eller stående format
  3. Om filter (med datumintervall och anställd/projektnamn) ska vara med
  4. Om firmans logotyp ska visas
  5. Vilka summeringar som eventuellt ska vara med

Hur skriver man ut en PDF?

När du har laddat ned en PDF med önskat innehåll och öppnar denna kan du skriva ut genom att trycka Control+P. Detta öppnar utskriftsfönstret. Det är också möjligt att klicka på skrivarsymbolen som vanligtvis återfinns överst till höger i PDF-visningen.

Se hur SmartDok kan förenkla ditt vardagliga arbete