Planera resurserna snabbt och smidigt

En resursplanerare där du enkelt kan planera för anställda och maskiner. Flera samtidigt eller en i taget. Systemet är anpassat för dig som vill förenkla och effektivisera arbetet.

Planera resurserna snabbt och smidigt
Planering för både anställda & maskiner

Planering för både anställda & maskiner

  • Använd befintliga projekt, anställda och maskiner i SmartDok för att planera resursanvändningen med några få klick.
  • Den nya skiftschemaläggaren gör det enkelt att hantera och få en översikt över de anställdas arbetstider.
  • Ge anställda enkel tillgång till sitt eget arbetsschema i appen.
  • Få bättre insyn och kontroll över resursbehoven och effektivisera den dagliga verksamheten med resursplaneraren.
Användarvänlig resursplanering i SmartDok

Se & planera enkelt

  • Välj din tidsram, hoppa direkt till önskad period med vår smarta datumväljare och genvägar.
  • Dagens plan, se planerade resurser för varje dag på ett ögonblick.
  • Lär känna teamet, få detaljerad information om anställda och maskiner med ett enkelt klick.
  • Skräddarsy din översikt, visa eller dölj användare och maskiner – du bestämmer!
Planera både för anställda och maskiner
Se och planera enkelt
Fördela dina resurser rätt!

Fördela dina resurser rätt!

  • Spara dina favoritupplägg

    , varför frångå en perfekt planering?

  • Hitta det du behöver direkt, sök och filtrera på projekt, avdelningar och kompetenser.
  • Din planering, ditt format, anpassa visningen och exportera.
  • Full kontroll över kapaciteten, få en översikt över tillgängliga och planerade resurser för hela perioden.

Det enkla resursplaneringsverktyget

– Det kompletta systemet för dig som enkelt vill schemalägga, tidrapportera och fakturera i ett och samma system.

  • Planera resurser för ett eller flera projekt

  • Enkelt skiftschema

  • Koppla till en aktivitet för mer detaljer

  • Lägg till fler användare eller maskiner på samma projekt

Fler funderingar på hur SmartDoks Resursplanering fungerar?

I SmartDok kan du enkelt resursplanera och följa upp resurser för varje projekt. Du fördelar personal och maskiner, ser planerade timmar mot faktiskt arbetade, och justerar vid behov. Det ger en tydlig översikt över bemanning och kapacitet. Under projektekonomin kan du sedan följa upp så att projekten hålls inom både tid och budget.

Du kan planera maskiner kopplade till personal och team för varje projekt. Det ger en tydlig översikt över användning och tillgänglighet.

I SmartDok kan du lägga in aktiviteter som till exempel grävning eller markarbete direkt i planeringen. Du kan även lägga till en kommentar om du vill förtydliga något särskilt i arbetsplanen för projektet, dagen eller en specifik uppgift.

SmartDok har en smidig skiftplanerare som gör det enkelt att planera arbetspass, lägga in lediga dagar och skapa rotationsscheman. Du får full översikt över bemanningen och kan snabbt justera vid ändringar. Allt uppdateras direkt i appen så att alla alltid ser den senaste planeringen.

SmartDoks resursplanering gör det möjligt att se arbetsplanen direkt i appen. Från den schemalagda tiden kan den anställda enkelt tidrapportera baserat på informationen som lades in vid planeringen.

Appen uppdateras så fort ändringar på resursplaneringen via webben ändras, så de anställda alltid är uppdaterade.

I SmartDok kan du ge varje projekt en egen färg för att enkelt skilja dem åt i planeringen. Du ser direkt var olika projekt pågår, och när en kedjesymbol visas betyder det att resurser är kopplade till projektet – vilket ger en snabb och tydlig överblick.

Du kan även använda drag-and-drop-funktionen som gör att du enkelt kan flytta planeringar till en annan dag eller annan person om du råkat göra fel.