Så enkelt kommer du igång med SmartDok

SmartDok är inte bara enkelt att använda, det är också enkelt att komma igång med

smartdok Hjälptexter och genomgångar

Att vi kan erbjuda denna typ av hjälpmedel betyder mycket för våra nya kunder, säger Steffen Nerdal, vd för SmartDok.

Genom att du som kund har tillgång till video-upplärning, hjälptexter och genomgångar, samt support genom hela uppstartsprocessen, säkerställer SmartDok att du så snabbt och smidigt som möjligt kan börja använda dig av systemet.

Videoupplärning

SmartDoks upplärningsvideor är framtagna för att nya användare snabbt ska komma igång med att börja använda det systemet. Syftet är att hjälpa dig som kund att snabbt förstå hur du använder dig av systemet. Bland annat instrueras du i hur du upprättar en ny användare, ett nytt projekt, en ny maskin och attestering av timmar. Totalt finns elva olika videor som du när som helst kan titta på vid minsta fundering kring det digitala systemet.

– Att vi kan erbjuda denna typ av hjälpmedel betyder mycket för våra nya kunder. Vi vill kunna hjälpa till när som helst på dygnet och då passar det här videoformatet ypperligt. Dessutom innebär det att fler i företaget får samma grundupplärning, och det gör att firman inte blir lika sårbar vid tillfälle att nyckelpersoner är frånvarande, säger Steffen Nerdal, vd för SmartDok.

Hjälptexter och genomgångar

Hjälptexter och genomgångar smartdok

Hjälptexten innehåller nyttig information och förklarar i detalj om sidans innehåll.

Uppe till höger i systemet finns en gul ikon i form av ett frågetecken. Är du inloggad via datorn, kan du klicka på frågetecknet och på så sätt aktivera en hjälptext. Hjälptexten innehåller nyttig information och förklarar i detalj om sidans innehåll.

När du loggar in i appen för första gången visas en enkel och lättförståelig genomgång om hur du använder appen. Skulle du sedan vilja se genomgången igen, klickar du bara på det gula frågetecknet uppe till höger. På så sätt kan du som ny användare alltid uppdatera dig om hur du använder appen.

– Vi ska inte bara vara det bästa systemet för bygg- och anläggningsbranschen, vi ska också vara det system som är enklast att komma igång med, förklarar vd Nerdal.

Support genom hela uppstartsprocessen

Utöver videoupplärning, hjälptexter och genomgångar, erbjuder även SmartDok support från erfarna specialister på Stockholmskontoret som kan systemet utan och innan. Syftet är att hjälpa dig som kund genom hela uppstartsprocessen, tills du är 100 % igång med systemet. Du når enkelt supporten genom telefon eller epost, och SmartDok erbjuder sig även att åka ut till firman och hjälpa till om så önskas.

– Vi hjälper dig med systemet tills du kommit igång och känner att du har full kontroll, vilket ingår i priset du betalar. Vi har tolv års erfarenhet av att hjälpa firmor med att börja använda systemet och känner till de problem och hinder som du kan stöta på. Vi ”håller dig i handen” tills du lyckas – och lyckas du, lyckas vi, avslutar Nerdal.

Att servicementaliteten genomsyrar SmartDok är något som företagets kunder kan intyga.

– SmartDok är ett speciellt företag. Vi har kört med systemet i fyra år nu och det är inte bara ett riktigt bra system, utan alla som jobbar där är också otroligt serviceinriktade och dedikerade. De vill verkligen ta hand om sina kunder och vi har haft ett mycket bra samarbete hela vägen, säger Lotta Jansson hos Solliden Maskin AB.

Kontakta oss

[contact-form-7 id=”2363″ title=”Contact form lys bakgrunn”]

 

november 14th, 2017|

About the Author: